Pages

Saturday, May 27, 2017

Misi Ramadan.

Salam sejahtera,

Apabila hampir dengan bulan Ramadan maka semua orang bergembira kerana datangnya bulan yang penuh keberkatan. Dalam bulan tersebut semua orang tahu semua amalan yang dilakuakn akan mendapat ganjaran yang berganda. Maka pada masa itu kita akan dapat melihat ramai orang akan mengerjakan pelbagai kebaikan dan ibadah.

Saya ada terbaca satu artikel yang bercerita berkaitan dengan bulin mulia tersebut. Apabila ditanya bulan ramadan maka kita akan mengatakan kewajipan berpuasa. Namun dalam artikel tersebut kupasan telah diberikan dalam sudut yang berbeza iaitu bulan ramadan adalah bulan diturunkan alQuran.

Hanya orang beriman yang disuruh berpuasa seperti umat-umat terdahulu agar akhirnya mencapai ketakwaan. Misi dalam bulan tersebut adalah untuk mencapai ketakwaan supaya boleh digunakan untuk mengharungi 11 bulan yang lain.

Kita mngkin terlepas pandang berkaitan dengan misi tersebut kerana apabila menjelang Hari Raya kita seperti tidak melalui bulan tarbiah tersebut. Jadikan ramadan tahun ini adalah titik perubahan kita untuk mnjayakan misi tersebut.

#coretansyah

**************************************************************************************** Maklumat ini boleh dikongsikan dengan mengekalkan maklumat asal penulis. Maklumat penulis: Syaharudin merupakan seorang guru dan penulis blog separuh masa. Mempunyai blog untuk perkongsian perniagaan internet dan motivasi. http://www.rahsiapendapatanpasif.com ****************************************************************************************

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...