Pages

Monday, May 22, 2017

Kelas tambahan matematik

Salam sejahtera,

Nak cerita satu kisah semasa berada di tingkatan tiga. Maklumlah pada tahun tu kena ambil peperiksaan penting Sijil Rendah Pelajaran (SRP). Pada masa tu cuti penggal persekolahan bermula, namun saya dan kawan-kawan yang terpilih ni tak dapatlah cuti. Kena buat persediaan untuk SRP, maka setiap hari ada kelas tambahan. 

Kelas tambahan yang paling melakat diingatan ialah matematik, walaupun bukan hebat sangat dalam subjek tersebut. Setiap kali menghadiri kelas tidak boleh lewat atau berdirilah diluar selama 30 minit. Apa yang seronok setiap kali sebelum memulakan kelas, cikgu Zakiah pasti akan menyuruh kami menyanyikan lagu Wawasan 2020. 

Cikgu Zakiah walaupun fizikalnya tidak lah besar namun suaranya boleh didengar sehingga dua kelas jauhnya. Latihan matematik sangat banyak dan sesiapa yang tidak siap akan didenda tak kira lah pelajar lelaki atau perempuan. Paling teruk kena buat "push up" mengikut soalan yang tidak siap. 

Pernah lah kena jarang yang tidak kena denda ni paling kurang pun berdiri sehingga habis kelas. Pada masa tu sangat takut jika tak siap tugasan, sekarang ni terasa satu kenangan yang menarik pula.

Terima kasih Cikgu Zakiah.

#coretansyah



*********************************************************************************Maklumat ini boleh dikongsikan dengan mengekalkan maklumat asal penulis. Maklumat penulis: Syaharudin merupakan seorang guru dan penulis blog separuh masa. Mempunyai blog untuk perkongsian perniagaan internet dan motivasi. http://www.rahsiapendapatanpasif.com ****************************************************************************************

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...