Tuesday, January 6, 2009

Akal dan otak....

Salam
Semoga anda sentiasa gembira dan ceria. Apakah niat anda pada pagi tadi? Dah terlaksana ker hri ni??? Kenapa kita perlu mulakan bangun pagi dengan doa?? Ia merupakan sunnah dan telah di ajar oleh Nabi kita. Ia bertujuan agar kita sentiasa mendapat keberkatan sepanjang hari. Bila dah cakap bab doa ni lemah lah kan, makluklah kita bukan pandai sangat nak doa guna bahasa arab. Tak kesah lah guna bahasa apa pun kan Allah tu maha berkuasa. Dia yang menjadikan setiap makhluknya, Maka Dia akan tahu apa yang diciptaikanNYA.
Manusia merupakan makhluk yang paling istimewa ini memang telah dinyatakan dalam Al-Quran. Kenapa manusia dijadikan begitu? Mungkin disebabkan manusia merupakan pemimpin di bumi ini. Apa yang berlaku pada hari ini telah diramal oleh para Malaikat, dimana segala kerosakan yang berlaku adalah disebabkan oleh tangan-tangan manusia. Namun Allah itu lebih mengetahui.
Manusia diberikan otak, sama seperti setiap makhluk, perbezaannya hanya pada akal. Gunakan lah akal sebaik mungkin agar anda sentiasa mendapat rahmat dan keberkatan. Jika mengunakkan otak sahaja maka anda sama seperti makhluk-makhluk lain yang melata di bumi ini.
Sekian wassalaam.

Monday, January 5, 2009

Good luck....

Salam
Semoga anda telah bersedia untuk menduduki UPS...
Sedar ker tak rupanya dah 10 minggu berlalu.Semoga anda masih ingat apa yang telah dipesan oleh guru-guru, walaupun UPS ni hanya 10% namun ia amat penting bagi anda jika atas pagar. Setiap perkara yang penting perlu buat dengan bersungguh-sungguh.
Cubalah capai bintang dilangit, jika tak berdaya puncak gunung pun ok....
Semoga berjaya dalam exam...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...