Pages

Monday, May 15, 2017

Hari istimewa

Salam sejahtera,

Kehidupan kita sebagai seorag insan akan melalui banyak cabaran dan dugaan hidup. Itu adalah rencah kehidupan seperti kata pujangga. 

Sepanjang tahun banyak hari-hari yang istimewa yang disambut. Ada yang mendapat cuti khas ada yang tidak mempunyai cuti namun masih disambut dengan meriah. 

Antara hari-hari tersebut ialah hari pekerja, hari ibu, hari wanita, hari jururawat, hari guru, hari polis, hari tentera dan banyak lagi yang seangkatan dengannya. 

Setiap sambutan tersebut diaharap dapat memberi semangat bagi meneruskan tanggungjawab yang diamanahkan. Selain itu, kita juga perlu menghargai setiap sumbangan yang telah diberikan oleh mereka terutamanya ibu dan ayah. 

Walaupun sambutan ini diadakan sebagai satu hari peringatan namun kita sepatutnya sentiasa menghormati setiap pekerjaan. Ia adalah satu pelengkap dalam kehidupan bermasyarakat. Bukan semua perkara dapat kita lakukan sendiri. 

Setiap orang adalah anak, ibu, ayah, isteri atau suami dalam sebuah keluarga. Kejayaan sesebuah masyarakat bermula dari keluarga yang faham apakah tugas mereka. Maka ketua keluarga perlu menjaga dan menjadikan ahli keluarga tahu tugas masing-masing.

Sekian.

#coretansyah

*********************************************************************************
Maklumat ini boleh dikongsikan dengan mengekalkan maklumat asal penulis. Maklumat penulis: Syaharudin merupakan seorang guru dan penulis blog separuh masa. Mempunyai blog untuk perkongsian perniagaan internet dan motivasi. http://www.rahsiapendapatanpasif.com *********************************************************************************

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...